Organisatie & ANBI-informatie

Algemene gegevens

Stichting Werkconnect is op 6 februari 2020 opgericht.

RSIN: 860953063

KvK-nummer: 77265130

E-mail: info@stichtingwerkconnect.nl

Post-vestigingsadres: Thijsseweg 1, 2629 JA Delft

Beloningsbeleid

De leden van het bestuur ontvangen geen vergoeding. Zij vervullen hun taak onbezoldigd. Eventueel gemaakte kosten voor de uitvoering van hun functie worden vergoed.

Statutaire doelstelling

Het ontwikkelen, exploiteren en/of begeleiden van initiatieven en activiteiten die gericht zijn op arbeids(re)integratie en positieverbetering van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

De stichting streeft ernaar haar doelstelling in het sociaal domein in nauwe samenwerking te vervullen met maatschappelijke organisaties en overheid. De inkomsten zullen bestaan uit te genereren projectsubsidies/ondersteuning van overheden, vermogensfondsen, instellingen alsmede charitas en crowdfunding. De uitgaven zullen worden besteed aan de te ontwikkelen projecten. Er wordt gestreefd naar een minimale overhead.

Mevr. F. Kleijweg, voorzitter

Mevr. A. Kleijweg, secretaris

Stichting Werkconnect onderschrijft de SBF-code Goed Bestuur

Raad van Toezicht

Dhr. A. Rütgers, voorzitter

Dhr. R.T.F. Jongeneelen, secretaris

Dhr. G.H.J. Rosier, penningmeester

Beleid, financiën en verantwoording

De activiteiten van Stichting Werkconnect worden bekostigd door bijdragen van de stakeholders, aangesloten partijen en subsidies. Na afloop van het kalenderjaar wordt met een jaarverslag verantwoording afgelegd over het gevoerde beleid, zowel financieel als met betrekking tot de activiteiten.

Werkdoel periode 2020-2022

Stichting Werkconnect zet zich in voor de kwetsbare doelgroepen in de samenleving door het bieden van een uitdagende en zichtbare werkplek midden in de samenleving. Er worden werkplekken geboden voor mensen met een verstandelijke beperking, een bijstandsuitkering, taakgestraften, schoolstagairs en vrijwilligers. Een mix van doelgroepen maakt een mini maatschappij welke op die manier ondersteunend aan elkaar leert en ontwikkeld.

Het doel is om de diverse deelnemers een werkplek te bieden waar zij zich kunnen ontwikkelen richting werk of duurzaam vrijwilligerswerk. Door werkzaamheden voor horecabedrijven uit te voeren en het bieden van catering werk, is er een werksetting waarin de deelnemers aan de slag kunnen. Door het bieden van lessen in het horecavak worden de deelnemers getraind in een vak, waardoor de stap naar betaald werk makkelijker gemaakt wordt.

Door het samenwerkingsverband Lekker Bezig is er een stevig fundament gelegd in de stad voor het werken met deze doelgroep. Er is een contract met de Gemeente Delft voor het invullen van de werkplekken. Daarnaast is er een intensieve samenwerking met Werkse!, de uitvoerder van de participatiewet in de gemeente Delft.

Vanuit een te betrekken nieuwe locatie nabij de TU campus zal de doelgroep voor derden goed zichtbaar zijn in een business omgeving. De combinatie van de wens van de Gemeente Delft en de TU Delft, maakt dat de verhuizing voor alle partijen een positieve impact gaat maken. Het bij elkaar brengen van de verschillende doelgroepen, de stad en de universiteit maakt de stad nog inclusiever.

In de nieuwe locatie staat ontmoeten centraal. Het ontmoeten van de doelgroep, het ontmoeten van diverse bedrijven, het leren kennen van de mogelijkheden van de doelgroep en het gebied.

De verhuizing heeft plaatsgevonden in het voorjaar 2022.

Door de verhuizing heeft de doelgroep een meer zichtbare plek in de samenleving.

Jaarverslag 2023: Focus op de huiskamer van Zuid

Standaardformulier publicatieplicht ANBI Algemeen